Auditori de Castellar del Vallès

Perfect Days

BRAM! 2024 / Secció oficial

Cinema

Versió original subtitulada en castellà

L’Hirayama sembla totalment satisfet amb una vida senzilla de netejador de lavabos a Tòquio. Fora de la seva estructurada rutina diària, gaudeix de la seva passió per la música i els llibres. Li encanten els arbres i els fa fotos. Una sèrie de trobades inesperades revelen a poc a poc més del seu passat.

Crítiques

És una de les millors i més pures obres del director (…) respectuós amb el que vol transmetre, i és una magnífica feina del seu protagonista, Kôji Yakusho.

Oti Rodríguez Marchante
Diario ABC

És una agradable, modestíssima sorpresa. La pel·lícula, que és voluntàriament menor, és un precís relat de personatge“.

Sergi Sánchez
Diario La Razón

Wim Wenders, que sempre ha gaudit de poderós sentit visual, fotografia molt bé Tòquio, i, sobretot, disposa de Kôji Yakusho, un actor notable que desprèn magnetisme.

Carlos Boyero
Diario El País

Repartiment i equip

Direcció
Wim Wenders

Intèrprets
Kôji Yakusho, Arisa Nakano, Tokio Emoto, Yumi Asou, Sayuri Ishikawa, Tomokazu Miura.

Premis (2024)

Premis Oscar: nominada a millor pel·lícula Internacional

Premis Cèsar: nominada a Millor film estranger

Festival de Canes: nominada a la Palma d’Or a Millor pel·lícula i guanyadora del premi a Millor actor per Kôji Yakusho

El director: Wim Wenders

Nascut a Düsseldorf, Wenders va estudiar Medicina i Filosofia a la Universitat de Friburgo de Brisgovia i va planejar convertir-se en sacerdot, però finalment va començar a estudiar a l’Escola de Cinema i Televisió de Munich. Des del 1967 i fins al 1970 freqüenta la Hochschule für Film und Fernsehen de Munich, i ja l’any 1967 realitza el seu primer curt, Escenari (Schauplätze). A l’any següent en fa uns altres tres: Same Player Shoots Again, Klappenfilm, dirigit juntament amb Gerhard Theuring, i Victor I. Aquell mateix any comença a col·laborar com a crític a “Filmkritk” y “Suddeutsche Zeitung”.

Havent nascut en una època en què Alemanya comença a girar cap a la cultura estatunidenca per oblidar el seu propi passat, Wenders tendeix a explorar a les seves pel·lícules la presència dels Estats Units en l’inconscient europeu, o, més concretament, l’americanització de l’Alemanya de postguerra. Amb la seva pel·lícula L’amic americà (1977), basada en la novel·la El joc de Ripley, de Patricia Highsmith, Wenders va obtenir reconeixement internacional.

A partir d’aquell moment començarà el que podria denominar-se la seva etapa més prolífica, encadenant títols experimentals com Lightning Over Water (Llamp sobre aigua) (1980), un documental sobre l’agonia i la mort del director Nicholas Ray, i L’estat de les coses (1982), amb històries intimistes i més convencionals com París, Texas (1984), El cielo sobre Berlín (1987) o la seva seqüela Tan lluny, tan a prop! (1993). Entre les seves últimes produccions es troba el llargmetratge rodat en format digital Trucant a les portes del cel (2005).

A més dels seus llargmetratges, també ha tingut una important activitat com a director de curtmetratges, de documentals i de programes per a la televisió, i també ha fet de guionista, productor i fins i tot d’actor.

Filmografia

2023 Anselm (documental)

2023 Perfect Days

2022 Presénce (documental)

2018 El papa Francisco: Un hombre de palabra (documental)

2017 Inmersión

2016 Los hermosos días de Aranjuez

2015 Todo saldrá bien

2014 La sal de la tierra

2011 Pina (documental)

2008 Palermo shooting

2005 Llamando a las puertas del cielo

2004 Tierra de abundancia

2002 Ten Minutes Older: The trumpet

2000 El hotel del millón de dólares

1997 The End of Violence

1995 Más allà de las nubes

1995 A Trick of Light

1994 Lisboa Story

1993 ¡Tan lejos, tan cerca!

1991 Hasta el fin del mundo

1987 El cielo sobre Berlín

1984 París, Texas

1982 El hombre de Chinatown

1982 El estado de las coses

1980 Relámpago sobre agua

1977 El amigo americano

Condicions d’accés

  • Les entrades no seran numerades.
  • Les sessions començaran puntualment. Per evitar molèsties als espectadors, l’organització es reserva el dret a no permetre l’entrada a la sala un cop començada la projecció.
  • L’organització es reserva el dret d’alterar o modificar el programa de l’acte, sempre que la causa sigui imputable a raons alienes.
  • En cas d’anul·lació de l’acte, l’organització es compromet a retornar l’import de l’entrada.
  • Qualsevol anul·lació o canvi d’horari serà anunciat a la pàgina web www.castellarvalles.cat i a les xarxes socials de Fem Castellar i Auditori.
  • L’accés del públic comença 15 minuts abans de l’hora d’inici de la projecció .
  • Es prega als espectadors que s’assegurin que el seu telèfon mòbil o altres dispositius no emetin senyals acústics durant la projecció.
  • L’adquisició d’una entrada és necessària per accedir al recinte excepte que s’especifiqui el contrari.
  • L’adquisició d’una entrada dona accés a una persona a accedir al recinte.
  • Està prohibit filmar o gravar sense autorització.
  • L’organització es reserva el dret d’admissió.
Compra d’entrades

  • Venda d’entrades individuals per internet
  • A la taquilla de l’Auditori des de 30 minuts abans de l’inici de la sessió (sempre que hi hagi entrades disponibles).
Compra aquí les teves entrades
BRAM! 2024 / Secció oficial
16a Mostra de Cinema de Castellar del Vallès

Data: dissabte 2 de març

Hora: 18 h

Lloc: Auditori Miquel Pont

Gènere: Drama

Durada: 124 min

Any: 2023

País: Japó

Qualificació: no recomanada per a menors de 7 anys

Preus

Entrada 5 €

Comissió organitzadora: