Los destellos
BRAM! 2025 / Secció oficial
Cinema
Versió original en castellà
La vida de la Isabel fa un tomb inesperat el dia que la seva filla Madalen li demana que visiti regularment el Ramón, que està malalt. Després de quinze anys allunyada del seu marit, un home a qui veu com un desconegut malgrat que van ser família durant anys, en la Isabel comencen a revifar sentiments que creia superats. Tot i això, en acompanyar el Ramon en els seu moment més vulnerable, la Isabel aconseguirà veure amb uns altres ulls el fracàs que van viure per centrar-se en el present de la seva pròpia vida. Pel·lícula basada en el relat Un corazón demasiado grande, d’Eider Rodríguez.
Crítiques
“Palomero reivindica la bondat i l’empatia a Los destellos, una història lluminosa sobre la memòria i el dol (…) una pel·lícula preciosa (…) Antonio de la Torre fa una de les interpretacions més brillants i emotives de la seva carrera”
Pepa Blanes
Cadena SER
“És el tercer llargmetratge de Pilar Palomero i el millor dels tres amb diferència (…) és tota claredat, i nitidesa, i punteria per a detectar l’important. (…) Los destellos viatja des de les entranyes de la seva autora fins a impactar de ple en les nostres.”
Nando Salvá
Diari El Periódico
“Surts del cinema tocat, commogut (…) bella i generosa (…) Palomero utilitza virtuosament la càmera (…) són primoroses les interpretacions (…) Tornaré a veure aquesta pel·lícula. És de veritat. És emocionant.”
Carlos Boyero
Diari El País
Repartiment i equip
Direcció Pilar Palomero
Repartiment Patricia López Arnaiz, Antonio de la Torre, Marina Guerola, Julián López, Ramon Fontserè
Premis (2024)
72è Festival de Sant Sebastià: millor interpretació protagonista (Patricia López Arnaiz) i nominació a Concha d’Or
39ns Premis Goya: 4 nominacions
XVII Premis Gaudí: 4 nominacions
Premis Feroz: 6 nominacions Premis Forqué: 2 nominacions
La directora: Pilar Palomero
Nascuda a Espanya, Pilar Palomero es va graduar en Filologia Hispànica en la Universitat de Saragossa el 2003 i, el 2006, es va graduar en Cinematografia a l’Escola de Cinema de Madrid (ECAM).
En 2009, va dirigir Niño Balcón, un curtmetratge que va gaudir d’una extensa trajectòria en festivals nacionals i internacionals, guanyant més de 25 premis i sent seleccionat en més de 150 ocasions.
La seva carrera professional va donar un gir de 180 graus quan el 2013 va ser una de les 16 cineastes seleccionades pel director de cinema hongarès Béla Tarr per a participar en el seu projecte col·laboratiu film.factory a Sarajevo. Al film.factory va tenir l’oportunitat de treballar i aprendre sobre cinema d’alguns dels crítics, directors i teòrics més importants de la indústria cinematogràfica contemporània.
El 2020, Palomero va estrenar el seu primer llargmetratge Las niñas al Festival de Cinema de Màlaga, amb el qual va guanyar la Biznaga d’Or a la Millor Pel·lícula. Després de la seva projecció al festival, va arribar als cinemes comercials amb gran èxit tant de públic com de crítica. Des de la seva estrena, no ha deixat d’acumular premis i reconeixements, incloent 4 Premis Goya (millor pel·lícula, millor direcció novell, millor guió original i millor fotografia), fent història en convertir-se en la primera directora a guanyar els premis de Millor Direcció novell i Millor Pel·lícula pel mateix projecte.
El 2022, va estrenar La Maternal en la secció oficial del Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, per la qual la seva actriu principal, Carla Quílez, va guanyar la Concha de Plata a la Millor Interpretació. La pel·lícula es va estrenar amb gran aclamació crítica i va estar nominada als Premis Feroz en les categories de millor directora (Pilar Palomero), millor actriu protagonista (Carla Quílez) i millor actriu de repartiment (Ángela Cervantes), així com als Premis Goya en les categories de millor director, millor pel·lícula i millor actriu de repartiment i va aconseguir els Gaudí a millor actriu secundària (Ángela Cervantes) i millor actriu revelació (Carla Quílez).
Los destellos és el seu tercer llargmetratge i va tenir la seva presentació mundial a la Secció Oficial de la 72 edició del Festival de Sant Sebastià aconseguint la Concha d’Or a millor interpretació protagonista per a Patricia López Arnaiz.
Filmografia seleccionada de Pilar Palomero
2024 – Los destellos (llargmetratge)
2022 – La maternal (llargmetratge)
2021 – Venga Juan (sèrie de televisió, direcció d’episodis)
2020 – Las niñas (llargmetratge)
2018 – Horta (curtmetratge documental)
2017 – Winter Sun (mediometraje documental) 2015 – La noche de todas las coses (curtmetratge)
Condicions d’accés
- Les entrades no seran numerades.
- Les sessions començaran puntualment. Per evitar molèsties als espectadors, l’organització es reserva el dret a no permetre l’entrada a la sala un cop començada la projecció.
- L’organització es reserva el dret d’alterar o modificar el programa de l’acte, sempre que la causa sigui imputable a raons alienes.
- En cas d’anul·lació de l’acte, l’organització es compromet a retornar l’import de l’entrada.
- Qualsevol anul·lació o canvi d’horari serà anunciat a la pàgina web www.castellarvalles.cat i a les xarxes socials de Fem Castellar i Auditori.
- L’accés del públic comença 15 minuts abans de l’hora d’inici de la projecció .
- Es prega als espectadors que s’assegurin que el seu telèfon mòbil o altres dispositius no emetin senyals acústics durant la projecció.
- L’adquisició d’una entrada és necessària per accedir al recinte excepte que s’especifiqui el contrari.
- L’adquisició d’una entrada dona accés a una persona a accedir al recinte.
- Està prohibit filmar o gravar sense autorització.
- L’organització es reserva el dret d’admissió.
Compra d’entrades
- Venda d’entrades individuals per internet
- A la taquilla de l’Auditori des de 30 minuts abans de l’inici de la sessió (sempre que hi hagi entrades disponibles).
BRAM! 2025 / Secció oficial
17a Mostra de Cinema de Castellar del Vallès
Data: divendres 21 de febrer
Hora: 18.00 h
Lloc: Auditori Miquel Pont
Gènere: Drama
Durada: 100 min
Any: 2024
País: Catalunya
Qualificació: No recomanada per menors de 7 anys
Preus
Comissió organitzadora: