Auditori de Castellar del Vallès

Bugonia

BRAM! 2026 / Secció oficial

Comèdia. Ciència ficció. Thriller
VOSE

local_activity
Compra aquí les teves entrades
A partir del 06/02

Informació


Data: Dissabte 28 de febrer

Hora: 21 h

Lloc: Auditori Municipal Miquel Pont

Gènere: Comèdia. Ciència ficció. Thriller

Durada: 118 min

Any: 2025

País: Irlanda

Qualificació: no recomanada per a menors de 16 anys

Preus


Entrada general 5 €

Projecció accessible


Aquesta projecció disposa d’ajuda auditiva i bucle magnètic.

Els espectadors interessats podeu sol·licitar el dispositiu individual a la taquilla per seguir la pel·lícula còmodament. Les persones usuàries podreu ubicar-vos a qualsevol butaca de la sala.

Comissió organitzadora:

Sinopsi


Dos joves conspiranoics segresten la poderosa presidenta d’una gran companyia, convençuts que es tracta en realitat d’una extraterrestre decidida a destruir el planeta Terra.

Crítiques


“Una desbocada obra de cambra […] aixecarà butllofes entre alguns sectors de la crítica i el públic […] extraordinari treball d’una parella d’actors en estat de gràcia […] és impossible apartar la mirada de la juganera i provocadora Bugonia.”

Daniel Mantilla
Kinótico

“Amb la complicitat de tres actors extraordinaris, la seguretat d’un text brillant i un treball de direcció exquisit, Lanthimos signa una pel·lícula mordaç i divertidíssima sobre els mals del present.”

Desirée de Fes
Diari El Periódico

“Stone i Lanthimos fascinen amb el seu cinema extraterrestre […] un ‘remake’ de la bogíssima pel·lícula coreana Salvar el planeta Terra […] [Bugonia] se les empesca per ser encara més extrema […] I la pel·lícula coreana també cal veure-la, però millor després.”

Nando Salvá
Diari El Periódico

Repartiment i equip


Direcció
Yorgos Lanthimos

Repartiment
Emma Stone, Jesse Plemons, Aidan Delbis, Stavros Halkias, Alicia Silverstone, Marc T. Lewis, Parvinder Shergill, Vanessa Eng, Yaisa Cedric Dumornay, Momma Cherri, J. Carmen Galindez Barrera, Roger Carvalho, Teneise Mitchell Ellis

Premis (2025)


Premis Oscar: 4 nominacions incloent-hi: millor pel·lícula, millor actriu principal (Emma Stone), millor guió adaptat (Will Tracy), millor banda sonora (Jerskin Fendrix)

Premis Globus d’Or: 3 nominacions

Premis BAFTA: 5 nominacions incloent-hi: millor pel·lícula, millor actriu principal (Emma Stone), millor actor principal (Jesse Plemons), millor guió adaptat (Will Tracy), millor banda sonora (Jerskin Fendrix)

Festival de Venècia: nominada a Lleó d’Or – millor pel·lícula

Premis del Cinema Europeu (EFA): millor maquillatge i perruqueria

El director: Yorgos Lanthimos


Yorgos Lánthimos, nascut a Atenes, va estudiar direcció de cinema i televisió a l’Escola de Cinema d’aquesta ciutat grega. És un director i guionista conegut per la seva mirada distintiva en el cinema contemporani. La seva obra, caracteritzada per un estil únic i sovint surrealista, ha deixat una empremta significativa en l’escena cinematogràfica mundial.

El reconeixement internacional li arriba amb Canino (2009), nominada a la Palma d’Or, i es consolida amb Langosta (2015), una comèdia negra distòpica que li val la seva primera nominació a l’Oscar. Continua ampliant el seu univers amb El sacrificio del ciervo sagrado (2017), premi al millor guió a Canes, i amb La favorita (2018), èxit mundial amb deu nominacions als Oscar i la victòria d’Olivia Colman com a millor actriu.

En els darrers anys manté un protagonisme central en l’escena internacional. El 2023 estrena Pobres criaturas, aclamada per crítica i públic, guanyadora del Globus d’Or a millor comèdia i nominada a 11 premis Oscar, dels quals va guanyar quatre (entre ells el guardó a millor actriu protagonista per a Emma Stone). El 2024 presenta Kinds of Kindness, una antologia amb actors habituals del seu univers creatiu, estrenada a Canes.

Amb una obra que desafia constantment les convencions i un estil que combina la fredor formal amb una profunda càrrega emocional, Lanthimos s’ha consolidat com una de les veus més influents i originals del cinema contemporani.

Filmografia de Yorgos Lanthimos

2025 Bugonia

2024 Kind of Kindness

2023 Pobres criaturas

2022 Bleat (curtmetratge)

2019 Nimic (curtmetratge)

2018 La favorita

2017 El sacrificio del ciervo sagrado

2015 Langosta

2013 Necktie (curtmetratge)

2011 Alps

2009 Canino

2005 Kinetta

2002 Uranisco Disco (curtmetratge)

2001 My best friend 

Compra d’entrades


  • Venda d’entrades per internet al web www.auditoricastellar.cat
  • A la taquilla de l’Auditori des de mitja hora abans de l’inici de la sessió (sempre que hi hagi entrades disponibles).

Condicions d’accés


  • Les entrades no seran numerades.
  • Les sessions començaran puntualment. Per evitar molèsties als espectadors, l’organització es reserva el dret a no permetre l’entrada a la sala un cop començada la projecció.
  • L’organització es reserva el dret d’alterar o modificar el programa de l’acte, sempre que la causa sigui imputable a raons alienes.
  • En cas d’anul·lació de l’acte, l’organització es compromet a retornar l’import de l’entrada.
  • Qualsevol anul·lació o canvi d’horari serà anunciat a la pàgina web www.castellarvalles.cat i a les xarxes socials de Fem Castellar i Auditori Castellar.
  • L’accés del públic comença 15 minuts abans de l’hora d’inici de la projecció.
  • Es prega als espectadors que s’assegurin que el seu telèfon mòbil o altres dispositius no emetin senyals acústics durant la projecció.
  • L’adquisició d’una entrada és necessària per accedir al recinte, excepte que s’especifiqui el contrari.
  • L’adquisició d’una entrada dona accés a una persona a accedir al recinte.
  • Està prohibit filmar o gravar sense autorització.
  • L’organització es reserva el dret d’admissió.
Venda on-line tancada