Flee
BRAM! 2022 / Secció oficial
Cinema
VOSE
Un refugiat afganès accepta explicar la seva història personal amb la condició que no es reveli la seva identitat. Per aconseguir tal propòsit, el director decideix emprar un estil d’animació que no sols protegeix el narrador, sinó que potencia la seva història, combinant el temps i la memòria de manera visceral i poètica.
Crítiques
“Una remembrança poderosa i poètica de la lluita personal i l’autodescobriment que expandeix la definició de documental”.
David Rooney
The Hollywood Reporter
“La vida d’Amin ha estat tumultuosa i intensa, però Flee troba moments entretinguts de lleugeresa (…) i transmet optimisme enfront de la tragèdia”.
Reuben Baron
CBR
Repartiment i equip
Direcció
Jonas Poher Rasmussen
Premis (2021)
Premis Oscar: Nominada a millor film internacional, animació i documental
Globus d’Or: Nominada a millor film d’animació
Premis BAFTA: Nominada a millor pel·lícula d’animació i millor documental
Sundance: Premi del Jurat – Documental (World Cinema)
Premis del Cinema Europeu: Millor documental, film animació i Premi University
El director: Jonas Poher Rasmussen
Jonas Poher Rasmussen (nascut el 1981) és un director de cinema i guionista danès-francès. Des de principis dels anys 2000 ha dirigit vuit curtmetratges i documentals, que han guanyat premis tant al seu país d’origen com a festivals de cinema europeus. El seu èxit més gran fins ara és el documental d’animació Flee (2021).
Jonas Poher Rasmussen prové d’una família jueva. A principis del segle XX, els seus avantpassats van fugir de Rússia a Dinamarca a causa dels disturbis antisemites. La seva àvia va néixer a Copenhaguen, però la seva família no va rebre asil i es va haver de traslladar a Alemanya. Durant el període nacionalsocialista, la seva àvia va viure com a estudiant a Berlín abans que la família fugís a Anglaterra.
Rasmussen va créixer en un entorn liberal en una petita ciutat danesa. Actualment resideix a Copenhaguen.
A principis dels anys 2000, Rasmussen va començar a treballar com a cineasta, donant lloc al curtmetratge documental Easa 2002: A Journey to Vis (2003). Va cridar l’atenció amb el documental Noget om Halfdan (2006), que va codirigir amb Carlo H.E. Agostoni. L’obra, emesa per la televisió danesa, retratava el poeta Halfdan Rasmussen (1915–2002).
El 2010, Rasmussen es va graduar al col·lectiu de cinema de Copenhaguen Super16. Durant els seus estudis va dirigir diversos curtmetratges, entre ells Et hus af glas, protagonitzat per Anders Budde Christensen, Kitt Maiken Mortensen, Jens Andersen i Malou Reymann. Rasmussen va començar a establir-se com a documentalista amb Searching for Bill (2012). Al film, Bob Maser viatja pels Estats Units a la recerca d’un exconvicte anomenat Bill, que li va robar el cotxe i els diners. L’obra s’ha projectat en diversos festivals internacionals i va guanyar el Nordic Dox Award l’any de la seva estrena. El 2013 va aconseguir un premi al festival de cinema documental israelià DocAviv a Tel Aviv.
Filmografia
2021 Flee (documental)
2015 Det han gjorde (documental)
2012 Searching for Bill (documental)
2010 Et hus af glas (curtmetratge)
2009 Dagen efter (curtmetratge)
2008 Closed Doors (curtmetratge)
2006 Noget om Halfdan (documental)
2003 Easa 2002: A Journey to Vis (curtmetratge documental)
Condicions d’accés
- Les entrades no seran numerades.
- Les sessions començaran puntualment. Per evitar molèsties als espectadors, l’organització es reserva el dret a no permetre l’entrada a la sala un cop començada la projecció.
- L’organització es reserva el dret d’alterar o modificar el programa de l’acte, sempre que la causa sigui imputable a raons alienes.
- En cas d’anul·lació de l’acte, l’organització es compromet a retornar l’import de l’entrada.
- Qualsevol anul·lació o canvi d’horari serà anunciat a la pàgina web www.castellarvalles.cat i a les xarxes socials de Fem Castellar i Auditori.
- L’accés del públic comença 15 minuts abans de l’hora d’inici de la projecció .
- Es prega als espectadors que s’assegurin que el seu telèfon mòbil o altres dispositius no emetin senyals acústics durant la projecció.
- L’adquisició d’una entrada és necessària per accedir al recinte excepte que s’especifiqui el contrari.
- L’adquisició d’una entrada dona accés a una persona a accedir al recinte.
- Està prohibit filmar o gravar sense autorització.
- L’organització es reserva el dret d’admissió.
Compra d’entrades
- Venda d’entrades individuals per internet
- A la taquilla de l’Auditori des de 30 minuts abans de l’inici de la sessió.