Plou i fa sol
Cinefòrum – Cicle d’homenatge a Pere Joan Ventura
Documental
Versió original (català i castellà)
Reserva aquí les teves entrades

Informació
Data: Dijous 24 de setembre
Hora: 20.30 h
Lloc: Auditori Municipal Miquel Pont
Gènere: Documental
Durada: 61 min
Any: 2013
País: Catalunya
Preu: entrada gratuïta amb reserva prèvia
Projecció accessible

Aquesta projecció disposa d’ajuda auditiva i bucle magnètic.
Els espectadors interessats podeu sol·licitar el dispositiu individual a la taquilla per seguir la pel·lícula còmodament. Les persones usuàries podreu ubicar-vos a qualsevol butaca de la sala.

Sinopsi
«Plou i fa sol» és una cançó infantil tradicional molt popular, extesa a Catalunya i a altres zones de parla catalana, que fa referència a aquells moments gairebé màgics en què coincideixen la pluja i el sol. El documental és un retrat coral dels pagesos que mantenen els seus camps de producció prop de la ciutat de Barcelona, al Parc Agrari del Baix Llobregat, envoltats d’autovies i xarxes ferroviàries. En aquest espai, proper a l’aeroport, se situen entre 500 i 600 explotacions on treballen entre 1.200 i 1.500 assalariats.
És un cosmos especial on conflueixen la tradició camperola de fa segles amb les noves formes de producció i distribució, impulsades per joves que aposten pels productes ecològics, la venda directa i l’agricultura de proximitat. Aquest codiciat territori ha sobreviscut miraculosament a la llarga etapa d’especulació immobiliària.
La darrera amenaça es va produir durant la producció del documental, amb l’intent d’instal·lar Eurovegas a aquestes terres. Afortunadament, el projecte es va frustrar i els pagesos encara miren el cel quan plou i fa sol.
Repartiment i equip
Direcció
Pere Joan Ventura
Reserva d’entrades
- Reserva d’entrades per internet al web www.auditoricastellar.cat
- A la taquilla de l’Auditori des de mitja hora abans de l’inici de la sessió (sempre que hi hagi entrades disponibles).
